Miltä tämän vuosisadan ruokakulttuuri maistuu?
Miltä tämän vuosisadan ruokakulttuuri maistuu?

Miltä tämän vuosisadan ruokakulttuuri maistuu?

Heinon juuret ulottuvat vuoteen 1899, jolloin Helsingin Kallion Kolmannelle linjalle ilmestyi pieni liha- ja voipuoti nimellä Fritjof Heino. Siitä asti olemme todistaneet suomalaisen ruokakulttuurin kehittymistä pulavuosista nyhtökauraan ja karjalanpiirakoista maailman makuihin.
Heinon brändikuva: Historia 2
Heinon brändikuva: Historia 2
Vuosien varrella tukkukauppa on kukoistanut ja alkoholijuomien tukkumyynnin osalta monopoli purkautunut. Jotkin asiat ovat siirtyneet verkkoon, toiset pysyneet kivijaloissa. Heinosta kasvoi monipuolinen ruoka- ja juoma-alan rakentaja. Vaikka roolimme on sittemmin vaihtunut rakentajasta enemmän mahdollistajaksi, kätemme ovat yhä tutussa taikinassa.
Heinon brändikuva: Historia 3
Heinon brändikuva: Historia 3

Vaikka menneisyydestä ja nykyisyydestä on syytä olla ylpeä, meitä kiinnostaa erityisesti suomalaisen ruokakulttuurin tulevaisuus. Sitä määrittelevät ainakin kiertotalous, kasviperäisyys, hiilineutraalius ja niiden saralla tehdyt innovaatiot. Vastuullisuus on tänään menestyksen edellytys, huomenna jo itsestäänselvyys. Näissä raameissa syntyy uusia iloja ja makuelämyksiä – mutta millaisia?

Heinon brändikuva: Historia 4
Heinon brändikuva: Historia 4
Kysymys, joka muovasi toimintaamme yrityksemme ensimmäisen vuosisadan, ohjaa sitä myös tämän seuraavan. Miltä tämän vuosisadan ruokakulttuuri maistuu? Jos sinä tiedät vastauksen, olemme korva tarkkana ja vesi kielellä!
Heinon brändikuva: perheen historia
Heinon brändikuva: perheen historia

Yksi suuri perhe

Heinon muodostaa joukko suomalaisia ruoka- ja juoma-alan yrittäjiä, työntekijöitä, sijoittajia, omistajia ja tukijoita. Perheyhtiömme on kasvanut vuosisatojen saatossa puodista konserniksi. Tänäänkin sen huomassa versoaa uusia ideoita, joiden varaan kuluvan vuosisadan ruokakulttuuri rakentuu.

Tutustu Heinon sijoituksiin